«خوش نمک» با مجریان جدید به شبکه نسیم بازگشت حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد از ساخت فیلم سینمایی در خصوص امام رضا (ع) + فیلم موزیک ویدئوی جدید «فرزاد فرزین» برای سریال «قطب شمال» + فیلم مردم نامزد‌های نشان فردوسی را انتخاب کنند بهترین سریال ایرانی شبکه نمایش خانگی معرفی شد + آمار آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تقدیر از ژاله علو در «شب کارگردان» فصل دوم سریال لایواکشن «وان پیس» (One piece) در دست ساخت است + جزئیات جدیدترین حواشی فیلم «بی‌بدن» | شکایت به دلیل سکانس‌های ملتهب چشم به راه افعی واقعی | نگاهی به سریال «افعی تهران» ساخته سامان مقدم نسلی آگاه بدون خلاقیت | کارشناسان درباره ویژگی‌های طراحان گرافیک جوان می‌گویند مروری بر پرفروش‌های کتاب در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی اجمالی بر تاریخچه هنر گرافیک در ایران و جهان به‌مناسبت روز جهانی گرافیست دلیل پخش نشدن برنامه «هفت» چه بود؟ اعضای کارگروه «حکیم طوس» معرفی شدند
سرخط خبرها

آلبوم‌های موسیقی منتشرشده در دی و بهمن ۹۹ | از حامد بهداد تا پویان قندی

  • کد خبر: ۵۷۴۱۰
  • ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵
آلبوم‌های موسیقی منتشرشده در دی و بهمن ۹۹ | از حامد بهداد تا پویان قندی
در میان آثار تازه منتشر شده بسیاری از سبک‌های موسیقی را می‌توان پیدا کرد. در ادامه مروری داریم به برخی از مهم‌ترین این آثار.
شکیبا افخمی‌راد | شهرآرانیوز  - در سال‌های اخیر بسیاری از خوانندگان به دلیل هزینه‌های سرسام‌آور تولید و انتشار آلبوم موسیقی و همچنین نبود قوانین کپی‌رایت به انتشار تک‌آهنگ روی آورده‌اند. آن‌ها ترجیح می‌دهند در فواصل زمانی مشخص قطعه‌ای را در اختیار طرف‌دارانشان قرار دهند تا اینکه با انتشار آلبوم دچار ضرر و زیان شوند. با این حال هنوز هنرمندانی هستند که سعی می‌کنند درکنار دیگر فعالیت‌هایشان آلبومی را هم روانه بازار موسیقی کنند. در هفته‌های اخیر نیز چندین آلبوم از سوی هنرمندان روانه بازار شده‌است تا در روز‌هایی که کنسرت‌ها به چند اجرا در جزیره کیش محدود می‌شود و امکان اجرا در دیگر شهر‌ها وجود ندارد، ارتباط خوانندگان با طرف‌دارانشان حفظ شود. در میان آثار تازه منتشر شده بسیاری از سبک‌های موسیقی را می‌توان پیدا کرد. در ادامه مروری داریم به برخی از مهم‌ترین این آثار.


آلبوم‌های موسیقی منتشرشده در دی و بهمن ۹۹ | از حامد بهداد تا پویان قندیاستقبال از اثر بهداد

حامد بهداد بازیگر مشهدی سینما و تلویزیون که پیش از این خوانندگی و تهیه‌کنندگی در موسیقی را تجربه کرده‌بود، اولین آلبوم شخصی‌اش را روانه بازار کرده‌است. آلبوم «هزار هیچ» را که نشر «کوک» منتشر کرده، شامل هفت قطعه با نام‌های «منِ خراب»، «نمی‌ارزد»، «دل و دین»، «تخت جم به باد»، «هزار هیچ»، «سروچمان» و «صوفیان رقص‌کنان» است که شعر همگی آن‌ها از حافظ انتخاب شده‌اند. بهداد علاوه برخوانندگی، آهنگ‌سازی برخی قطعات و تهیه‌کنندگی آلبوم را نیز برعهده دارد. او همچنین برخی از قطعات اثر جدیدش را به شخصیت‌های مختلف تقدیم کرده‌است. «صوفیان رقص‌کنان» به امام رضا (ع)، «منِ خراب» به چنگیز جلیلوند، «دل و دین» به حبیب‌ا... بی‌گناه، «هزار هیچ» به محسن شهرنازدار و «تخت جم به باد» به عباس کیارستمی.
 
تنظیم تمام قطعات و نیز آهنگ‌سازی چند قطعه هم بر عهده مسعود فیاض‌زاده دیگر هنرمند مشهدی بوده است. دارا دارایی، درشن آنند، علی باغفر، آرین ملیکیان، علی اظهری و رضا خوشنویس از جمله نوازندگان حاضر در «هزار هیچ» هستند. صنم پاشا هم به عنوان بک وکال و گروه کر فیلارمونیک ایران به رهبری علیرضا شفقی‌نژاد هم در این آلبوم حضور دارند. پیش‌فروش «هزار هیچ» در روز‌های ابتدایی بهمن آغاز شد تا اینکه این اثر سرانجام ۱۰ بهمن در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت. اثر بهداد در این مدت به اولین آلبوم پرفروش هفته و ششمین آلبوم پرفروش ماه تبدیل شد. علاقه‌مندان می‌توانند این اثر را با پرداخت ۴۰ هزارتومان تهیه کنند.


آلبوم‌های موسیقی منتشرشده در دی و بهمن ۹۹ | از حامد بهداد تا پویان قندینوای موسیقی خراسان

مژگان خوش‌اندام از هنرمندان خراسانی نیز به‌تازگی آلبوم «موژان» را روانه بازار موسیقی کرده‌است. این مجموعه برگرفته از موسیقی محلی خراسان شمالی و شامل شش قطعه به نام‌های «دوزمنه»، «لیو شمشیر»، «گزل»، «رشیدخوان»، «دختر قوچانی» و «روح باران» است.
 
مژگان خوش‌اندام به عنوان تنظیم‌کننده قطعات آلبوم «موژان» درباره آن می‌گوید: سال‌هاست که با اقتباس از آثار موسیقی محلی در تکاپوی بازآفرینی نوا‌های نانوشتۀ سرزمینم هستم. مجموعه پیش رو تنظیم‌هایی از ملودی‌های مقامی خراسان شمالی به همراه آهنگ‌سازی در پیش‌درآمدها، طبع‌آزمایی است که با نوازندگی استادان بزرگ جلوه یافته. مرجان خوش‌اندام و رضا کاظمی از دیگر خوانندگان و رضا انسان، پیمان منعمی و امیرفرهنگ اسکندری از نوازندگان این اثر هستند. اردشیر کامکار هم به عنوان نوازنده کمانچه گروه را همراهی می‌کند. «موژان» با قیمت ۲۵ هزار تومان در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.


آلبوم‌های موسیقی منتشرشده در دی و بهمن ۹۹ | از حامد بهداد تا پویان قندیآلبوم راک هنرمند مشهدی

پویان قندی نوازنده گیتار الکتریک، تنظیم‌کننده، آهنگ‌ساز سبک راک و از هنرمندان مشهدی به‌تازگی آلبومی با آهنگ‌سازی و تنظیم خودش را روانه بازار موسیقی کرده‌است. آلبومی به نام «طیف هفتم» شامل هفت آهنگ بی‌کلام در سبک موسیقی راک که به صورت دیجیتالی منتشر شده‌است. قندی که با گروه‌ها و هنرمندان زیادی در آلبوم‌های موسیقی همکاری داشته، پیش از این آلبوم «گمشده ابدی» را به عنوان اولین آلبوم شخصی اش در سبک «پراگرسیو راک» و «اسپیس راک» به صورت مستقل در اردیبهشت ۹۷ روانه بازار کرده‌بود. حال بعد از گذشت دو سال دومین اثر رسمی این هنرمند منتشر شده‌است. از نوازندگان اثر جدید قندی می‌توان به بهروز پایگان، پویا قلی‌نژاد، پویان قندی، جاستین وایت و حمید شیرازی اشاره کرد. میکس‌ومسترینگ اثر بر عهده آرمین رحیم‌زاده بوده است. آلبوم «طیف هفتم» با قیمت ۲۵ هزار تومان خریداری و دانلود می‌شود.


آلبوم‌های موسیقی منتشرشده در دی و بهمن ۹۹ | از حامد بهداد تا پویان قندیاثری برای کودکان

سودابه سالم از چهره‌های شاخص فعال در زمینه موسیقی کودک، به تازگی آلبوم جدیدی به نام «ترانه‌های مادر و کودک» را منتشر کرده است. آلبومی شامل یازده قطعه که برگرفته از ترانه‌های نوازش فرهنگ شفاهی کودکان ایران است. به گفته سالم ترانه‌های ساخته‌شده در «ترانه‌های مادر و کودک» حاصل سال‌ها کار آموزشی و پژوهشی است که در کلاس‌های مختلف اجرا و نقد و بررسی شده و مورد استقبال قرار گرفته‌است.
 
در اجرای این اثر که سعی شده فضای صوتی تخیل‌برانگیز و باطراوتی داشته باشد نسل‌های گوناگونی همکاری داشته‌اند از یک کودک نوزاد تا یک مادربزرگ هنرمند. از خوانندگان این آلبوم می‌توان به هانا کامکار، هدا مصلحی و گلناز نویدان و از نوازندگان آن می‌توان به سیاوش کامکار، نیریز کامکار، حسن مکانیکی، ریحانه حاجی‌محمدی، ابراهیم یساول‌زاده، مرتضی مومنیان، آذرنوش خدامی و مهرزاد اعظمی‌کیا اشاره کرد. نسخه دیجیتالی آلبوم «ترانه‌های مادر و کودک» با قیمت ۳۵ هزارتومان عرضه شده‌است.


آلبوم‌های موسیقی منتشرشده در دی و بهمن ۹۹ | از حامد بهداد تا پویان قندیسالار عقیلی و ۳ آلبوم

سالار عقیلی را می‌توان یکی از خوانندگان پرکار موسیقی ایران دانست. خواننده‌ای که در طول یک‌سال چندین آلبوم منتشر می‌کند، تیتراژ چند سریال را می‌خواند و تک آهنگ‌های مختلفی را در اختیار مخاطبانش قرار می‌دهد. در یک ماه اخیر سه آلبوم موسیقی جدید با صدای این خواننده روانه بازار موسیقی شده‌است. «می‌دانم که می‌آیی» اثری است با صدای سالار عقیلی و آهنگ‌سازی و تنظیم امیرحسین سام که شامل ۹ آهنگ باکلام در سبک موسیقی کلاسیک ایرانی است. قطعات این اثر حدود نوزده سال پیش ضبط شده و تصمیم گرفته شده بعد از دو دهه برای علاقه‌مندان موسیقی منتشر شود.
 
در این آلبوم که جزو اولین آثار اجرا شده سالار عقیلی محسوب می‌شود از سروده‌های شفیعی کدکنی، احمد شاملو و امیرحسین سام بهره گرفته است. نسخه دیجیتال «می‌دانم که می‌آیی» با قیمت ۲۰ هزار تومان و نسخه فیزیکی آن با قیمت ۳۰ هزار تومان در دسترس مخاطبان قرار گرفته‌است. آلبوم «از روز‌های نبودن» دیگر اثر جدیدی است که با صدای سالار عقیلی و آهنگ‌سازی هومن دهلوی روانه بازار موسیقی شده‌است. این مجموعه شامل چهار آهنگ باکلام و چهار آهنگ بی‌کلام در سبک موسیقی کلاسیک ایرانی است.
 
«زندگی زیباست» بر اساس شعری از سیاوش کسرایی، «نقش خیال» بر روی سه رباعی از خیام، «خانه‌ام ابری است» بر اساس شعر نیما یوشیج، و «سپیدار» بر روی شعری از بیژن ارژن سرود شده‌اند. «هبوط» برای تنبور و ارکستر زهی، ««فانتزی» برای پیانو و ارکستر زهی، «فانتزی ۲» برای قانون و ارکستر و «خواب دشت» برای نی و ارکستر زهی و هارپ نیز قطعات بی‌کلام آلبوم «از روز‌های نبودن» را تشکیل می‌دهند. به گفته هومن دهلوی آثاری که در این مجموعه گردآوری شده‌اند روایت‌هایی هستند که از یک سو انعکاس‌دهندۀ دریافت‌ها و جست‌وجو‌های شخصی او از موسیقی و از سوی دیگر حاصل دغدغه پیش بردن تجربۀ موسیقی‌دانان دهه‌های گذشته، برای گسترش فرهنگ موسیقی ارکسترال ایران است.
 
این اثر با همراهی ارکستر موسیقی ملی اجرا شده و از تک‌نوازان آن می‌توان به وفا واقفی، داوود ورزیده، پریچهر خواجه و فراز کاویانی اشاره کرد. «از روز‌های نبودن» با قیمت ۲۴ هزار تومان عرضه شده‌است. آلبوم «کجا رفته‌ای» جدیدترین اثر منتشر شده با صدای سالار عقیلی است. آلبومی به آهنگ‌سازی امین همایی که بیش از دو اثر قبلی عقیلی مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته و رتبه چهارم پرفروش‌های هفته را به خود اختصاص داده‌است.
 
«کجا رفته‌ای» شامل شش قطعه بر روی اشعار احسان افشاری است. شعر‌های این مجموعه درون‌مایه‌ای تغزلی دارند. عاشقانه‌هایی نئوکلاسیک که در قالب‌های غزل، مثنوی و چهارپاره شکل گرفته‌اند. بنا به گفته احسان افشاری، امین همایی آلبوم «کجا رفته‌ای» را با رویکردی مینی‌مال و خالی از پیچیدگی‌های هارمونیک در بافت موسیقی کلاسیک غربی نوشته است. موسیقی ساده و سیالی که خود را تماما در اختیار بیانگری شعر و اجرا قرار داده است. سالار عقیلی نیز با حفظ شخصیت آوازی خود در فضای موسیقایی که برای نخستین بار به استقبال آن رفته، کیفیتی ستودنی و بی‌نقص از خود ارائه داده‌است. این اثر با قیمت ۱۵ هزارتومان خریداری و دانلود می‌شود.


دیگر آثار جدید موسیقی

از دیگر آلبوم‌های تازه منتشر شده می‌توان به «کنسرت زمستان» با موسیقی علی کاظمی، آواز مهدی امامی و اجرای گروه موسیقی «تارَک» اشاره کرد. در این آلبوم که برگرفته از اجرا‌های زنده گروه اجرایی است، از اشعار شاعران نامی ایران از جمله اوحدی، حافظ، خواجو، فردوسی و شهریار استفاده شده‌است. آلبوم «مشتاق گل» به آهنگ‌سازی هوشنگ کامکار هم چندی است که در در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته‌است این آلبوم شامل چهار قطعه است که برای ارکستر زهی و ساز‌های ایرانی تصنیف شده. آلبوم «حرف بی‌حروف» دیگر اثر جدید بازار موسیقی است. اثری حاصل همکاری و هم‌نوازی تینا لاجوردیان و زکریا یوسفی که با قیمت ۳۲ هزار تومان عرضه شده‌است. این مجموعه شامل دوازده آهنگ بی‌کلام از دونوازی عود و ساز‌های کوبه‌ای است و در توضیحات آن نیز چنین آمده: «غرض از ساخت این آلبوم ارائه موسیقی شرقی توأم با سلیقه شخصی و با توجه به مرز‌های موسیقی دستگاهی ایرانی است.»
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->